Windows XP Community - XPHeads



Driver Scanner

De verbinding werd geherinitialiseerd . .

microsoft.public.nl.windowsxp




Recommended Fix - Fix Vista Errors and Optimize Performance


Driver Scanner 2009 - Free Scan Now
Reply
  #1 (permalink)  
Old 07-20-2009, 10:08 AM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
De verbinding werd geherinitialiseerd . .
Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser (Firefox en
IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd geherinitialiseerd ....."
en dan kan ik de gewenste site niet openen.
Wanneer ik met bijvoorbeeld F5 blijf proberen te vernieuwen dan lukt dat na
verloop van een aantal (2-6) minuten weer wel.
Wanneer een site onbereikbaar is met Firefox en ik probeer de site op
dezelfde computer via IE-8 te openen lukt dat ook niet.
Het vreemde is dat wanneer ik de de onbereikbare site via een andere PC
probeer te openen het vrijwel altijd onmiddelijk en zonder problemen lukt.
Daaruit concludeer ik - als leek - dat het noch aan de bepaalde sites noch
aan de gebruikte Experia box ligt maar aan "iets" in de computers.

Situatie:
- een KPN Experia box
- daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1 laptop
- alle drie de computers hebben XP als operating system inlusief de SP's
- alle drie de computers staan normaal 15 - 18 uur per etmaal ingeschakeld

Wanneer ik op de verschillende foutmeldingen Googel zie ik dat blijkbaar
hele volkstammen daar al meerdere jaren last van hebben.
Een duidelijke en werkende oplossing vond ik tot nu toe niet, meestal
ongetwijfeld goed bedoelde maar wat halfslachtige "probeer eens . . . "
oplossingen.

Weet iemand DE oplossing die werkt?
Of weet iemand een plek op het net waar ik deze vraag met goede kans op een
oplossing kan droppen?

Joop Stolk


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Sponsored Links
  #2 (permalink)  
Old 07-20-2009, 01:56 PM
Mike
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"Joop Stolk" <joop.stolk@hotmail.com> schreef:

> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser (Firefox
> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd geherinitialiseerd
> ....." en dan kan ik de gewenste site niet openen.
> Wanneer ik met bijvoorbeeld F5 blijf proberen te vernieuwen dan lukt dat
> na verloop van een aantal (2-6) minuten weer wel.
> Wanneer een site onbereikbaar is met Firefox en ik probeer de site op
> dezelfde computer via IE-8 te openen lukt dat ook niet.
> Het vreemde is dat wanneer ik de de onbereikbare site via een andere PC
> probeer te openen het vrijwel altijd onmiddelijk en zonder problemen lukt.
> Daaruit concludeer ik - als leek - dat het noch aan de bepaalde sites noch
> aan de gebruikte Experia box ligt maar aan "iets" in de computers.
>
> Situatie:
> - een KPN Experia box
> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1 laptop
> - alle drie de computers hebben XP als operating system inlusief de SP's
> - alle drie de computers staan normaal 15 - 18 uur per etmaal ingeschakeld
>
> Wanneer ik op de verschillende foutmeldingen Googel zie ik dat blijkbaar
> hele volkstammen daar al meerdere jaren last van hebben.
> Een duidelijke en werkende oplossing vond ik tot nu toe niet, meestal
> ongetwijfeld goed bedoelde maar wat halfslachtige "probeer eens . . . "
> oplossingen.
>
> Weet iemand DE oplossing die werkt?
> Of weet iemand een plek op het net waar ik deze vraag met goede kans op
> een oplossing kan droppen?


Geen oplossing, maar mogelijk zou het toch aan die Experia box kunnen
liggen. (configuratie, routering, netwerk)
Hetgeen jij nu zo stellig uitsluit.

Of de DNS servers van de provider.
Zie het draadje Marktplaats niet bereikbaar (OpenDNS)


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Old 07-20-2009, 05:24 PM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
news:4a647790$0$8442$e4fe514c@dreader11.news.xs4al l.nl...
>
> "Joop Stolk" <joop.stolk@hotmail.com> schreef:
>
>> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser (Firefox
>> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd geherinitialiseerd
>> ....." en dan kan ik de gewenste site niet openen.
>> Wanneer ik met bijvoorbeeld F5 blijf proberen te vernieuwen dan lukt dat
>> na verloop van een aantal (2-6) minuten weer wel.
>> Wanneer een site onbereikbaar is met Firefox en ik probeer de site op
>> dezelfde computer via IE-8 te openen lukt dat ook niet.
>> Het vreemde is dat wanneer ik de de onbereikbare site via een andere PC
>> probeer te openen het vrijwel altijd onmiddelijk en zonder problemen
>> lukt.
>> Daaruit concludeer ik - als leek - dat het noch aan de bepaalde sites
>> noch aan de gebruikte Experia box ligt maar aan "iets" in de computers.
>>
>> Situatie:
>> - een KPN Experia box
>> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1 laptop
>> - alle drie de computers hebben XP als operating system inlusief de SP's
>> - alle drie de computers staan normaal 15 - 18 uur per etmaal
>> ingeschakeld
>>
>> Wanneer ik op de verschillende foutmeldingen Googel zie ik dat blijkbaar
>> hele volkstammen daar al meerdere jaren last van hebben.
>> Een duidelijke en werkende oplossing vond ik tot nu toe niet, meestal
>> ongetwijfeld goed bedoelde maar wat halfslachtige "probeer eens . . . "
>> oplossingen.
>>
>> Weet iemand DE oplossing die werkt?
>> Of weet iemand een plek op het net waar ik deze vraag met goede kans op
>> een oplossing kan droppen?

>
> Geen oplossing, maar mogelijk zou het toch aan die Experia box kunnen
> liggen. (configuratie, routering, netwerk)
> Hetgeen jij nu zo stellig uitsluit.
>
> Of de DNS servers van de provider.
> Zie het draadje Marktplaats niet bereikbaar (OpenDNS)
>

Ik heb (voorlopig) één van mijn computers op Open DNS ingesteld.
https://www.opendns.com/start/
en wacht nu af of het probleem op deze computer zich niet meer voordoet.
Ben overigens benieuwd of er meer <lotgenoten> zijn die deze oplossing met
succes hebben toegepast.

Joop


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Old 07-20-2009, 08:10 PM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"Joop Stolk" <joop.stolk@hotmail.com> schreef in bericht
news:4a64a844$0$1648$703f8584@textnews.kpn.nl...
>
> "Mike" <privacy.invalid@privacy.invalid> schreef in bericht
> news:4a647790$0$8442$e4fe514c@dreader11.news.xs4al l.nl...
>>
>> "Joop Stolk" <joop.stolk@hotmail.com> schreef:
>>
>>> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser (Firefox
>>> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd geherinitialiseerd
>>> ....." en dan kan ik de gewenste site niet openen.
>>> Wanneer ik met bijvoorbeeld F5 blijf proberen te vernieuwen dan lukt dat
>>> na verloop van een aantal (2-6) minuten weer wel.
>>> Wanneer een site onbereikbaar is met Firefox en ik probeer de site op
>>> dezelfde computer via IE-8 te openen lukt dat ook niet.
>>> Het vreemde is dat wanneer ik de de onbereikbare site via een andere PC
>>> probeer te openen het vrijwel altijd onmiddelijk en zonder problemen
>>> lukt.
>>> Daaruit concludeer ik - als leek - dat het noch aan de bepaalde sites
>>> noch aan de gebruikte Experia box ligt maar aan "iets" in de computers.
>>>
>>> Situatie:
>>> - een KPN Experia box
>>> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1 laptop
>>> - alle drie de computers hebben XP als operating system inlusief de SP's
>>> - alle drie de computers staan normaal 15 - 18 uur per etmaal
>>> ingeschakeld
>>>
>>> Wanneer ik op de verschillende foutmeldingen Googel zie ik dat blijkbaar
>>> hele volkstammen daar al meerdere jaren last van hebben.
>>> Een duidelijke en werkende oplossing vond ik tot nu toe niet, meestal
>>> ongetwijfeld goed bedoelde maar wat halfslachtige "probeer eens . . . "
>>> oplossingen.
>>>
>>> Weet iemand DE oplossing die werkt?
>>> Of weet iemand een plek op het net waar ik deze vraag met goede kans op
>>> een oplossing kan droppen?

>>
>> Geen oplossing, maar mogelijk zou het toch aan die Experia box kunnen
>> liggen. (configuratie, routering, netwerk)
>> Hetgeen jij nu zo stellig uitsluit.
>>
>> Of de DNS servers van de provider.
>> Zie het draadje Marktplaats niet bereikbaar (OpenDNS)
>>

> Ik heb (voorlopig) één van mijn computers op Open DNS ingesteld.
> https://www.opendns.com/start/
> en wacht nu af of het probleem op deze computer zich niet meer voordoet.
> Ben overigens benieuwd of er meer <lotgenoten> zijn die deze oplossing met
> succes hebben toegepast.
>
> Joop
>

Dit bleek het probleem niet op te lossen. Heb vervolgens de computer
weer teruggezet (automatisch IP-adres + automatisch DNS-serveradres)
Daarna de Experiabox (router) volgens https://www.opendns.com/start/
instructies op de aangegeven DNS gegevens ingesteld.
Nu maar afwachten of dat helpt.

Joop


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Old 07-21-2009, 12:08 PM
Gerard Bok
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .
On Mon, 20 Jul 2009 22:10:06 +0200, "Joop Stolk"
<joop.stolk@hotmail.com> wrote:

>>>> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser (Firefox
>>>> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd geherinitialiseerd


>>>> Situatie:
>>>> - een KPN Experia box
>>>> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1 laptop


>Daarna de Experiabox (router) volgens https://www.opendns.com/start/
>instructies op de aangegeven DNS gegevens ingesteld.
>Nu maar afwachten of dat helpt.


Niet veel kans op. DNS wordt alleen gebruikt voordat een
verbinding wordt opgebouwd. Feitelijk: DNS levert het IP-nummer
dat hoort bij de gevraagde naam.

Waar jij --en veel anderen-- tegenaanlopen is het verbreken van
de verbinding terwijl er al een sessie open staat.
Op een Wifi netwerk is dat redelijk gewoon (en verklaarbaar).
Op een bedraad netwerk levert het hoofdpijn ;-)

Om te beginnen moet je de logboeken gaan doorspitten.

Ik zou beginnen met het logboek in je modem/router.
Als daar staat, dat de verbinding opnieuw werd opgebouwd heb je
een lijn-probleem. (Je ADSL / telefoonlijn.)
En de temperatuur van die Experiabox en eventuele adapter eens
kritisch bevoelen. (Desnoods: een etmaal een ventilatortje er op
richten, kijken of dat uitmaakt.)

De volgende stap is: de diverse logboeken die Windows bijhoudt.

En: eens informeren bij klanten van dezelfde ISP in jouw
omgeving. Als die meer capaciteit heeft verkocht dan hun netwerk
(ter plaatse) aankan, dan loop je ook tegen dit soort meldingen
op,

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #6 (permalink)  
Old 07-21-2009, 01:03 PM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"Gerard Bok" <bok118@zonnet.nl> schreef in bericht
news:4a65ad83.11308775@News.Individual.NET...
> On Mon, 20 Jul 2009 22:10:06 +0200, "Joop Stolk"
> <joop.stolk@hotmail.com> wrote:
>
>>>>> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser
>>>>> (Firefox
>>>>> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd
>>>>> geherinitialiseerd

>
>>>>> Situatie:
>>>>> - een KPN Experia box
>>>>> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1
>>>>> laptop

>
>>Daarna de Experiabox (router) volgens https://www.opendns.com/start/
>>instructies op de aangegeven DNS gegevens ingesteld.
>>Nu maar afwachten of dat helpt.

>
> Niet veel kans op. DNS wordt alleen gebruikt voordat een
> verbinding wordt opgebouwd. Feitelijk: DNS levert het IP-nummer
> dat hoort bij de gevraagde naam.
>
> Waar jij --en veel anderen-- tegenaanlopen is het verbreken van
> de verbinding terwijl er al een sessie open staat.
> Op een Wifi netwerk is dat redelijk gewoon (en verklaarbaar).
> Op een bedraad netwerk levert het hoofdpijn ;-)
>
> Om te beginnen moet je de logboeken gaan doorspitten.
>
> Ik zou beginnen met het logboek in je modem/router.
> Als daar staat, dat de verbinding opnieuw werd opgebouwd heb je
> een lijn-probleem. (Je ADSL / telefoonlijn.)
> En de temperatuur van die Experiabox en eventuele adapter eens
> kritisch bevoelen. (Desnoods: een etmaal een ventilatortje er op
> richten, kijken of dat uitmaakt.)
>
> De volgende stap is: de diverse logboeken die Windows bijhoudt.
>
> En: eens informeren bij klanten van dezelfde ISP in jouw
> omgeving. Als die meer capaciteit heeft verkocht dan hun netwerk
> (ter plaatse) aankan, dan loop je ook tegen dit soort meldingen
> op,
>
> --
> met vriendelijke groet,
> Gerard Bok


Lijkt te kloppen: ook het gebruiken van de andere DNS-server voor
de Experiabox levert géén verbetering op.
Het nalopen van logboeken is voor ingewijden misschien verhelderend
maar ik vrees dat het voor mij net zo duidelijk zal zijn als de Koran
in het Arabisch..
Zijn er kreten/uitdrukkingen waar ik op zou moeten letten?
En waar vind ik die logboeken, normaal gesproken?
Mijn ISP is KPNPlanet en die zullen capaciteitsproblemen
vermoedelijk keihard ontkennen. Tenzij die logboeken <harde>
bewijzen bevatten. Het al langere tijd wijd verspreid zijn van dit
probleem wijst waarschijnlijk op een <capaciteits-probleem>
waarover blijkbaar niet hardop gesproken wordt..
Even Googelen op <De verbinding word geherinitialiseerd>
levert ruim 600 resultaten op.

In elk geval bedankt voor de reacties.

Joop


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #7 (permalink)  
Old 07-22-2009, 07:24 PM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"Joop Stolk" <joop.stolk@hotmail.com> schreef in bericht
news:4a65bcb1$0$1656$703f8584@textnews.kpn.nl...
>
> "Gerard Bok" <bok118@zonnet.nl> schreef in bericht
> news:4a65ad83.11308775@News.Individual.NET...
>> On Mon, 20 Jul 2009 22:10:06 +0200, "Joop Stolk"
>> <joop.stolk@hotmail.com> wrote:
>>
>>>>>> Al maandenlang ontvang ik, afhankelijk van de gebruikte browser
>>>>>> (Firefox
>>>>>> en IE-8) wisselde berichten zoals "De verbinding werd
>>>>>> geherinitialiseerd

>>
>>>>>> Situatie:
>>>>>> - een KPN Experia box
>>>>>> - daarop d.m.v. draadjes aangesloten 3 computers: 2 desktops en 1
>>>>>> laptop

>>
>>>Daarna de Experiabox (router) volgens https://www.opendns.com/start/
>>>instructies op de aangegeven DNS gegevens ingesteld.
>>>Nu maar afwachten of dat helpt.

>>
>> Niet veel kans op. DNS wordt alleen gebruikt voordat een
>> verbinding wordt opgebouwd. Feitelijk: DNS levert het IP-nummer
>> dat hoort bij de gevraagde naam.
>>
>> Waar jij --en veel anderen-- tegenaanlopen is het verbreken van
>> de verbinding terwijl er al een sessie open staat.
>> Op een Wifi netwerk is dat redelijk gewoon (en verklaarbaar).
>> Op een bedraad netwerk levert het hoofdpijn ;-)
>>
>> Om te beginnen moet je de logboeken gaan doorspitten.
>>
>> Ik zou beginnen met het logboek in je modem/router.
>> Als daar staat, dat de verbinding opnieuw werd opgebouwd heb je
>> een lijn-probleem. (Je ADSL / telefoonlijn.)
>> En de temperatuur van die Experiabox en eventuele adapter eens
>> kritisch bevoelen. (Desnoods: een etmaal een ventilatortje er op
>> richten, kijken of dat uitmaakt.)
>>
>> De volgende stap is: de diverse logboeken die Windows bijhoudt.
>>
>> En: eens informeren bij klanten van dezelfde ISP in jouw
>> omgeving. Als die meer capaciteit heeft verkocht dan hun netwerk
>> (ter plaatse) aankan, dan loop je ook tegen dit soort meldingen
>> op,
>>
>> --
>> met vriendelijke groet,
>> Gerard Bok

>
> Lijkt te kloppen: ook het gebruiken van de andere DNS-server voor
> de Experiabox levert géén verbetering op.
> Het nalopen van logboeken is voor ingewijden misschien verhelderend
> maar ik vrees dat het voor mij net zo duidelijk zal zijn als de Koran
> in het Arabisch..
> Zijn er kreten/uitdrukkingen waar ik op zou moeten letten?
> En waar vind ik die logboeken, normaal gesproken?
> Mijn ISP is KPNPlanet en die zullen capaciteitsproblemen
> vermoedelijk keihard ontkennen. Tenzij die logboeken <harde>
> bewijzen bevatten. Het al langere tijd wijd verspreid zijn van dit
> probleem wijst waarschijnlijk op een <capaciteits-probleem>
> waarover blijkbaar niet hardop gesproken wordt..
> Even Googelen op <De verbinding word geherinitialiseerd>
> levert ruim 600 resultaten op.
>
> In elk geval bedankt voor de reacties.
>
> Joop
>

Toch is het vreemd dat ik vaker via de ene PC een site niet
bereiken kan terwijl het via de andere wel lukt.
Beide zijn aangesloten op dezelfde router (Experia van KPN)
en werken uiteraard via de zelfde provider.
En wanneer een site NIET bereikbaar is geldt dat voor
zowel FF als IE.
Ik blijfb vermoeden dat het <iets> in XP is.

Joop


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #8 (permalink)  
Old 07-22-2009, 08:15 PM
karelV [MS MVP]
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .
Joop Stolk schreef op 22-7-2009 21:24:

> Ik blijfb vermoeden dat het <iets> in XP is.
>

Probeer eens of winsockxpfix helpt (kwaad kan het niet):
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
- Winsock repair utility designed for Windows XP.

--
karelV
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #9 (permalink)  
Old 07-22-2009, 09:44 PM
Joop Stolk
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .

"karelV [MS MVP]" <karelV@deGroeten.local> schreef in bericht
news:ueUR0kwCKHA.3732@TK2MSFTNGP02.phx.gbl...
> Joop Stolk schreef op 22-7-2009 21:24:
>
>> Ik blijfb vermoeden dat het <iets> in XP is.
>>

> Probeer eens of winsockxpfix helpt (kwaad kan het niet):
> http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
> - Winsock repair utility designed for Windows XP.
>
> --
> karelV


Ik heb het fix programma opgehaald en laten draaien.
Het blijft afwachten of dat helpt, kan dus een aantal
uren duren. Ik plak het resultaat in dit draadje.
Wat betekent overigens [MS MVP] ??

Joop


Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
  #10 (permalink)  
Old 07-23-2009, 07:40 AM
karelV [MS MVP]
 
Posts: n/a
Re: De verbinding werd geherinitialiseerd . .
Joop Stolk schreef op 22-7-2009 23:44:

> Wat betekent overigens [MS MVP] ??
>

http://www.mvps.nl/Default.aspx?sect...3&topsection=1

--
karelV
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Reply


Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT. The time now is 09:59 AM.




Recommended Download



Design by Vjacheslav Trushkin for phpBBStyles.com.
Powered by vBulletin® Version 3.6.7
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.1.0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74